للتسجيل اضغط هـنـا
أنظمة الموقع تداول في الإعلام للإعلان لديـنا راسلنا التسجيل طلب كود تنشيط العضوية   تنشيط العضوية استعادة كلمة المرور
تداول مواقع الشركات مركز البرامج
مؤشرات السوق اسعار النفط مؤشرات العالم اعلانات الشركات الاكثر نشاط تحميل
 



العودة   منتديات تداول > المنتديات الإدارية > اســــتراحـة الــــمســاهــمين



إضافة رد
 
أدوات الموضوع
قديم 12-04-2015, 03:10 AM   #4161
عبدالله هادي
أبو بنان
 
تاريخ التسجيل: Jan 2012
المشاركات: 19,184

 
افتراضي



مهما تحس بضيق صدرك والانفاس
خــل الأمل بالله فــي داخــلك حـــي

لو شفـت هـم انسان غيرك من الناس
يصيـر هـمـك فـي عيـونـك ولا شـــي
عبدالله هادي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-04-2015, 02:53 AM   #4162
عبدالله هادي
أبو بنان
 
تاريخ التسجيل: Jan 2012
المشاركات: 19,184

 
افتراضي



المشكلة لا غاب عن عينك انسان
يسوى جميع الناس داخل عيـونـك

تصير له من زايد الشوق ولهـان
ما تلتـفت للناس لــو يعـذلـونـك
عبدالله هادي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-04-2015, 03:04 AM   #4163
عبدالله هادي
أبو بنان
 
تاريخ التسجيل: Jan 2012
المشاركات: 19,184

 
افتراضي



يا ناقد الحب لا تـشـره على مـبـلــي
خل النفوس الجريحه وش تبي فيـھـا

قال المثل و المثل مقيول من قـبـلــي
ما تحرق الجمره الا رجل واطـيـھـــا
عبدالله هادي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 14-04-2015, 04:37 AM   #4164
عبدالله هادي
أبو بنان
 
تاريخ التسجيل: Jan 2012
المشاركات: 19,184

 
افتراضي



اكثر بلاوي الناس من اعين الناس
الله يشافي الناس من كـل عـله

بالله خلو فيكم شوية احساس
من شاف شي و جاز له يذكر الله
عبدالله هادي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-04-2015, 10:42 AM   #4165
عبدالله هادي
أبو بنان
 
تاريخ التسجيل: Jan 2012
المشاركات: 19,184

 
افتراضي



صرت أشوفك في ملامح كـل مـار
ومع عقارب ساعتي قـلـبـي يـــدق

آآآخ يا مطـول دقايـق لـنـتـظــار
قهـوتـي تبـرد .. وقلبي يـحـتــرق
عبدالله هادي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-04-2015, 11:35 AM   #4166
القناص88
متداول نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jul 2008
المشاركات: 1,336

 
افتراضي

مني صباح الخير مع كامل الود

للي غلاهم غير واقلوبهم غير



الوصل مثل الماء في باحة الورد

وانتو غلاكم حط فالقلب له بير
القناص88 متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 16-04-2015, 09:52 AM   #4167
عبدالله هادي
أبو بنان
 
تاريخ التسجيل: Jan 2012
المشاركات: 19,184

 
إبتسامة عريضة



يسعد صباح الرضا والحـــب وعيــونتس
وشموس صوتتس وبرد الصبح ونعاستس


إي والله إني أحبتس وأعشق جنونتس
ياحلو كلمة صباح الخير بإحساستس






المزيني علي / مـر مـن هـنــا
عبدالله هادي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-04-2015, 08:40 AM   #4168
القناص88
متداول نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jul 2008
المشاركات: 1,336

 
افتراضي

يغيب حــــس الناس وتغيب الازوال
ويبقى الوحيد اللي على البال يطري
القناص88 متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-04-2015, 05:14 PM   #4169
عبدالله هادي
أبو بنان
 
تاريخ التسجيل: Jan 2012
المشاركات: 19,184

 
افتراضي

جزء من قصيدة (( خايف أمـوت ))

***

تتعسني فكرة إني هموت

قبل ما اشوف- لو حتى دقيقة -

رجوع الدم لكل حقيقة..

وموت الموت..

قبل ما تصحى..

كل الكتب اللى قريت

والمدن اللي ف أحلامى رأيت

والأحلام اللي بنيت

والشهدا اللي هويت

والجيل اللي هدانى

والجيل اللي هديت..

قبل ما أملس ع الآتي

وادفن كل بشاعة الماضي

في بيت.

***

حاقولها بالمكشوف :

خايف أموت من غير ما اشوف

تغير الظروف.

تغير الوشوش..

وتغير الصنوف.

والمحدوفين ورا

متبسمين في أول الصفوف.

خايف أموت وتموت معايا الفكرة

لا ينتصر كل اللي حبيته..

ولا يتهزم كل اللى كنت أكره..

اتخيلوا الحسرة.

***

مأساتنا.. إن الخونة.. بيموتوا

بدون عقاب ولا قصاص..

مأساتنا

إن الخونة بيموتوا.. وخلاص.

بدون مشانق في الساحات..

ولا رصاص.

على كل حال..

صدقي مازال.

صدقي على قيد الحياة

بيفجر الدم النبيل

ويبطش بالاستقلال

ويمرغ الجباه

تحت الجزم والخيل

ويفتح الكوبري علينا

كل صبح وليل.

والإنجليز..

مازالوا بيقهقهوا

ويضربوا.. ويسجنوا الشباب

على كوبري عباس..

أو

في "معرض الكتاب .


الشاعر / عبدالرحمن الأبنودي رحمه الله
عبدالله هادي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-04-2015, 01:09 PM   #4170
القناص88
متداول نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jul 2008
المشاركات: 1,336

 
افتراضي

كل ماهب الهوى و اقبل نسيمه
ماقدرت استر غلاك ودمع عيني
القناص88 متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 03:51 PM. حسب توقيت مدينه الرياض

Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.