المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عاجل: روسيا أيضاً تدخل ب 200 مليار دولار لأنعاش سوقها وتقدم مساعدة لأيسلندا


innocent
07-10-2008, 09:59 PM
Russia Providing $200 Billion for Banks, Builders (Update1)

By William Mauldin

Oct. 7 (Bloomberg) -- Russian President Dmitry Medvedev is tackling the country's worst financial crisis since the 1998 default by providing almost $200 billion for banks, builders and energy producers.

Medvedev announced $36 billion of loans for banks today on top of a $150 billion support package pledged in September for companies and lenders, while Moscow's city government said it will spend as much as $2 billion bailing out developers. Russia may also lend $5.4 billion to Iceland, Finance Minister Alexei Kudrin said today.

Russia is using the world's third-biggest foreign-currency reserves at $563 billion to persuade investors that a decade- long oil boom has left it equipped to weather the credit crisis. The benchmark Micex Index, which fell a record 19 percent yesterday, continued sliding today.

``The problem is that the average investor didn't expect government to have to step in quite so aggressively as they have had to,'' said Gary Dugan, chief investment officer for Europe at Merrill Lynch Global Wealth Management in London, which oversees $2 trillion. ``The shock that governments have had to get involved to the extent they have is leading to the continued selloff in the markets.''

Russia's RTS Index dropped 63 percent this year, the fifth- worst among 88 national equity benchmarks tracked by Bloomberg, as falling oil prices exacerbated a rout that began with the five-day war in Georgia in August.

Bank Loans

Regulators have suspended stock trading nine times in the past three weeks, including this morning.

``When markets come down like this we add, not subtract,'' Mark Mobius, who manages about $30 billion in emerging market stocks as executive chairman of Templeton Asset Management Ltd., said in an interview from Milan today. ``It's a once-in-a- lifetime opportunity.''

OAO Sberbank, Russia's biggest lender, should get more than half of the planned loans announced today at 500 billion rubles ($19 billion), and No. 2 bank VTB Group may borrow 200 billion rubles, Medvedev said. Sberbank rose 2 percent and VTB climbed 5.2 percent. The Micex Index fell 1 percent to 744.76.

``Medvedev's proposal is only positive if the banks pass it on through the system,'' said James Beadle, an investment strategist at Pilgrim Asset Management in Moscow.

The MosPrime interbank rate, a measure of the short-term interest that the biggest Russian banks charge each other, soared to 7.29 percent today from 4.75 percent at the end of last week.

Icelandic Request

Helping Iceland may lift investor confidence by advancing ``the prestige of Russia,'' said Beat Siegenthaler, chief emerging markets strategist in London at TD Securities Ltd.

``Russia wants to show that it's a financial power and is willing to help solve the global crisis,'' said Siegenthaler. ``They have the reserves.''

OAO Lukoil, Russia's second-biggest oil producer, said it will seek to borrow between $2 billion and $5 billion from the government to refinance loans, spokesman Dmitry Dolgov said by phone today. OAO Gazprom, Russia's largest company, OAO Rosneft, its biggest oil producer, and TNK-BP, BP Plc's joint venture in Russia, are also borrowing from the government, Lukoil said.

The loans may be used for ``force majeure situations'' or long-term investments in energy projects, Gazprom said today in a statement distributed by the Regulatory News Service. The Moscow-based company said it doesn't need to increase its current borrowing program.

Marina Dracheva, spokeswoman for TNK-BP, and Nikolai Manvelov, a Rosneft spokesman, declined to comment immediately.

Construction

The city of Moscow is in talks to buy land and apartments from construction companies in need of cash, Deputy Mayor Yuri Roslyak said, according to his spokesman, Leonid Bratkin. The transactions will probably take place by the end of the year, Bratkin said by phone today.

The Federal Reserve in the U.S. said today it will create a special fund to purchase commercial paper after the credit crunch threatened to cut off a key source of funding for corporations. The funds won't come from the $700 billion rescue plan authorized by Congress last week.

``When you compare the size of the economies, it's more funds than the U.S. is providing,'' said Thomas Fasbender, director at ParusKreml Capital Management in Moscow.

The cost of protecting Russian government bonds from default increased 20 basis points to 304 basis points, according to CMA Datavision's prices for credit-default swaps. The contracts cost as little as 36 basis points in May last year.

Credit-default swaps are financial instruments based on bonds and loans that are used to speculate on a company's ability to repay debt. They pay the buyer face value in exchange for the underlying securities or the cash equivalent should a borrower fail to adhere to its debt agreements. An increase indicates a deterioration in the perception of credit quality.

A basis point on a credit-default swap contract protecting 10 million euros ($13.6 million) of debt from default for five years is equivalent to 1,000 euros a year.



المصدر (http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a16BnNfBwIkw&refer=home)

لا تعليق ؟؟

innocent
07-10-2008, 10:04 PM
روسيا تتدخل ..معليش خطأ مطبعي ..

as4as
07-10-2008, 10:20 PM
يا اخوي
انا عساني اعرف اقرا عربي ومكسر
وانت تريد ان نقراء الاتجليزي

ترجم لنا

الخيراتي 11
07-10-2008, 11:38 PM
وربعنا يتدخلون بتصريح مليارات الوليد اللي بالسوق

همام
08-10-2008, 12:11 AM
يا اخوي
انا عساني اعرف اقرا عربي ومكسر
وانت تريد ان نقراء الاتجليزي

ترجم لنا
http://translate.google.com/translate_t#

توفير 200 مليار دولار للبنوك ، بناة (Update1)

من جانب وليام Mauldin

7 اكتوبر (ا ف ب) -- قال الرئيس الروسي ديمتري ميدفيديف هو معالجة البلاد أسوأ أزمة مالية منذ عام 1998 تقريبا التقصير عن طريق توفير 200 مليار دولار بالنسبة للمصارف ، وبناة منتجي الطاقة.

ميدفيديف أعلن 36 مليار دولار من القروض للمصارف اليوم على أعلى من 150 مليار دولار تعهدت مجموعة الدعم في أيلول / سبتمبر للشركات والمقرضين ، مدينة موسكو في حين قالت الحكومة انها ستنفق ما يصل 2 مليار دولار لإنقاذ المطورين. روسيا ويمكن أيضا تقديم 5.4 مليار دولار لأيسلندا ، وزير المالية الكسي كودرين اليوم.

روسيا تستخدم في العالم ثالث اكبر احتياطيات العملات الأجنبية التي بلغت 563 مليار لاقناع المستثمرين بأن دام عشر سنوات الطفرة النفطية قد غادر أنها مجهزة للخروج من أزمة الائتمان. المؤشر Micex مؤشر الذي هبط سجل 19 في المئة امس ، واصل انخفاضه اليوم.

``المشكلة هي أن المستثمر المتوسط لا تتوقع الحكومة أن يكون لخطوة في ذلك بقوة تماما كما كان لديهم ، وقال غاري دوغان ، رئيس تنفيذي للاستثمار في لأوروبا في ميريل لينش العالمية لإدارة الثروات في لندن ، التي تشرف على 2 تريليون دولار. ``صدمة أن الحكومات قد تدخل إلى حد أنهم قد يؤدي إلى استمرار عمليات بيع في الأسواق.

في روسيا انخفض مؤشر المحطة المذكورة 63 في المئة هذا العام ، وهو الخامس من بين أسوأ 88 الإنصاف وطنية تتبع المعايير من جانب بلومبرغ ، وانخفاض أسعار النفط إلى تفاقم هزيمة التي بدأت مع الحرب استمرت خمسة ايام في جورجيا في آب / أغسطس.

القروض المصرفية

المنظمين قد علقت على تعاملات الاسهم تسع مرات في الأسابيع الثلاثة الماضية ، بما في صباح هذا اليوم.

``الأسواق وعندما تسقط مثل هذا نضيف ، لا تطرحه ،'' مارك Mobius ، الذي يدير نحو 30 مليار دولار في أسهم الأسواق الناشئة رئيسا تنفيذيا للتيمبلتون لإدارة الأصول المحدودة ، وقال في مقابلة من ميلان اليوم. ``انها مرة واحدة في العمر فرصة«.

OAO Sberbank ، أكبر بنك في روسيا ، ينبغي أن تحصل على أكثر من نصف القروض المقررة اليوم على 500 مليار روبل (19 مليار دولار) ، ورقم 2 لمجموعة البنك VTB مايو اقتراض 200 مليار روبل ، وقال ميدفيديف. Sberbank بنسبة 2 في المئة وVTB قفز 5.2 في المئة. Micex وقد انخفض مؤشر 1 فى المائة لتصل الى 744.76.

``اقتراح ميدفيديف هو إيجابي فقط إذا كان يمر على البنوك من خلال نظام ، وقال جيمس الشماس ، استثمار استراتيجي في الحج لإدارة الأصول في موسكو.

وقد MosPrime سعر الصرف ، وهو تدبير من في المدى القصير إلى أن أكبر البنوك الروسية المسؤول عن بعضها البعض ، ارتفع اليوم إلى 7.29 في المئة من 4.75 في المئة في نهاية الاسبوع الماضي.

طلب الأيسلاندية

مساعدة أيسلندا قد رفع ثقة المستثمرين من خلال تطوير ``هيبة روسيا ، وقال Siegenthaler فوز كبير الاستراتيجيين في الأسواق الناشئة في لندن للأوراق المالية المحدودة TD

``روسيا تريد ان تظهر انها مالية على السلطة وعلى استعداد للمساعدة في حل الأزمة العالمية ، وقال Siegenthaler. ``لقد الاحتياطيات.

OAO شركة لوك أويل ، روسيا ثاني اكبر منتج للنفط ، قالت انها سوف تسعى لاقتراض بين 2 مليار دولار و 5 بلايين دولار من الحكومة لإعادة تمويل القروض ، وقال المتحدث باسم ديمتري دولغوف قال في اتصال هاتفي اليوم. OAO أقدمت شركة جازبروم الروسية ، أكبر شركة ، OAO روسنفت ، أكبر منتج للنفط فيها ، وTNK - بي بي ، بي بي المجلس التشريعي مشروع مشترك في روسيا ، هي أيضا الاقتراض من الحكومة ، وقال لوك أويل.

القروض التي يمكن أن تستخدم ل``حالات القوة القاهرة أو (استثمارات طويلة الأجل في مشاريع الطاقة ، اليوم وقالت جازبروم في بيان وزعته وكالة الانباء التنظيمية. يوجد مقرها في موسكو وقالت الشركة انها ليست في حاجة الى زيادة الاقتراض البرنامج الحالي.

مارينا Dracheva ، المتحدثة باسم لTNK - بريتيش بتروليوم ، ونيكولاي Manvelov ، وقال المتحدث باسم روسنفت ، رفض التعليق على الفور.

البناء

مدينة موسكو تجري محادثات لشراء الأراضي والشقق من شركات البناء في حاجة إلى النقدية ، نائب عمدة المدينة يوري Roslyak قال ، وفقا لما ذكره المتحدث باسمه ، ليونيد Bratkin. المعاملات التي من المحتمل أن يتم بحلول نهاية السنة ، Bratkin قال في اتصال هاتفي اليوم.

مجلس الاحتياطي الاتحادي في الولايات المتحدة اليوم انها سوف إنشاء صندوق خاص لشراء ورقة تجارية بعد أزمة الائتمان وهدد قطع مصدرا رئيسيا لتمويل الشركات. الأموال لن تأتي من 700 مليار دولار خطة الانقاذ التي أذن بها الكونغرس الاسبوع الماضي.

``عند مقارنة حجم الاقتصادات ، الامر المزيد من الأموال من الولايات المتحدة وتقدم ، وقال توماس Fasbender ، مدير إدارة رأس المال عند ParusKreml في موسكو.

تكلفة حماية الروسية السندات الحكومية من التقصير زيادة 20 نقطة أساس إلى 304 نقطة أساس ، وفقا لهيئة سوق المال Datavision أسعار الائتمان لتقصير مقايضة. العقود من حيث التكلفة اقل من 36 نقطة أساس في أيار / مايو من العام الماضي.

الائتمان للتقصير مقايضة هي الأدوات المالية على أساس والسندات والقروض التي يضاربون على قدرة الشركة على سداد الديون. وهي دفع المشتري في القيمة الاسمية لتبادل الأوراق المالية او ما يعادلها نقدا ينبغي أن المقترض لم يلتزموا ديونه الاتفاقات. ويشير زيادة تدهور في نوعية الائتمان من التصور.

وهناك نقطة أساس على الائتمان للتقصير عقد مقايضة حماية 10 مليون يورو (13.6 مليون دولار) من الديون من تقصير لمدة خمس سنوات أي ما يعادل 1000 يورو في السنة.

لذات الخبر : الروسية الإحصاءات الاقتصادية : ECST RU <GO>الأخبار عن روسيا : القوات المسلحة الإندونيسية الاتحاد الروسي WWTOP <GO>

آخر تحديث : 7 تشرين الاول / اكتوبر ، 2008 13:31 بتوقيت شرق الولايات المتحدة